شما اینجا هستید
مجله خبری » صبر برای خدمات سایت 5040

یک سال در صف انتظار خدمات مرجوعی سایت 5040

برخی سایت های خرید آنلاین برخلاف عکس های مشتری پسند موجود در سایت خود محصولات با کیفیت واصل را ارائه نمی دهند و به تعهدات خود در مورد خدمات پس از فروش وعده داده شده عمل نمی کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید و فروش اینترنتی در صدر محبوب ترین خدمات پستی قرار گرفته است. این نشان از افزایش روز افزون خرید از فروشگاه های اینترنتی دارد.
وجود برخی معایب در خرید سنتی مانند:
1. شلوغی فروشگاه ها مخصوصا در فصل تعطیلات ، احتمال تمام شدن کالاهای موجود در انبار ، وجود فروشندگان غیر ماهر و بی تجربه ، نیاز به صرف وقت نسبتا زیاد برای انجام خرید

2. نیاز به حرکت و جابه جایی فیزیکی برای یافتن کالای مورد نظر

3. مشکل بودن مقایسه شرایط خرید و محصول به دلیل بعد زمان و مکان

باعث شده مشتریان به دنبال راه های جایگزین باشند و به نظر می رسد خرید از طریق اینترنت بتواند تا حدودی این مانع را برطرف نماید.

با اوج گرفتن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از این سرویس، مشکلات این قبیل معاملات نیز بیشتر می شود. برخی از افراد وقتی با مشکل در خرید اینترنتی مواجه می شوند، ترجیح می دهند دیگر از این روش برای بدست آوردن کالای مورد نظر خود استفاده نکنند.
در حال حاضر تنها با یک کلیک، خریداران می توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخ های خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.
مشکلات 5040
اما خرید های اینترنتی هم مشکلات خاص خود را دارند گاهی رعایت نکردن یک سری نکات توسط خریدارن مثل بی توجهی به نکات امنیتی،عدم آگاهی نسبت به حقوق خود و استانداردهای یک فروشگاه مطمئن آن ها را متضرر می کند.

گاهی اوقات نیز شرکت های اینترنتی خود به تعهدات و گفته هایشان عمل نمی کنند و یا حتی از عکس های شیک، جذاب و مشتری پسند که بعضا از محصولات اصلی و با کیفیت گرفته شده استفاده می کنند در حال که محصولات ارائه شده به مشتری مرغوبیت واقعی را ندارند به این ترتیب با انبوهی از مشتریان ناراضی و سر در گم مواجه می شوند. این مورد در بین سایتهای خرید آنلاین ایرانی که حتی مجوز هم دارند کم نیست.

از طریق بعضی از مشتریان سایت 5040 باخبرشدیم این وب سایت به تعهدات خود از قبیل ارجاع محصول در صورت مورد پسند نبودن مشتری چندان پایبند نیست.یکی از این مشتریان که از محصول توپک ماشین لباسشویی ناراضی بود بیان کرد این محصول نه تنها لباس را تمیز نمی کند بلکه آسیب های جدی هم به دستگاه ماشین لباسشویی زده است و سایت 5040 بعد از مرجوع شدن این کالا با گذشت نزدیک به 9 ماه هنوز هیچ اقدامی برای بازگرداندن مبلغ به مشتری انجام نداده است.

در موارد مشابه دیگر مشتریانی که از پکیج لاغری این فروشگاه استفاده کرده بودند دچار گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی فراوان شده اند که با ارجاع این محصول هنوز با گذشت زمانی نزدیک به یک سال هیچ اتفاقی برای بازگشت مبلغ از سوی این فروشگاه خرید اینترنتی اتفاق نیافتاده است.

مشکلات 5040
مشکلات 5040
این در حالی است که شرایط گارانتی مرجوعی کالا در این سایت به صورت زیر اعلام شده است:
شرایط بازگرداندن کالادر سایت 5040:

عدم هماهنگی با سلیقه مشتری

انصراف از خرید، قبل از ارسال کالا و اعلام به واحد پشتیبانی

کالای دارای ایراد یا اشکال فنی (بازگرداندن کالا تا7  روز کاری)

استفاده ناصحیح و غیر معمول و خارج از دستورالعمل ارائه شده در بسته بندی کالا

کالاهای مغایر با شکل و نوع فیزیکی کالای نمایش داده شده در سایت

خواهشمند است قبل از ارسال کالا با واحد پشتیبانی 5040 هماهنگ نمایید. حتماً فاکتور به همراه کالای بازگردانده شده باشد. در صورت عدم وجود فاکتور، کالا شامل گارانتی مرجوعی نمی شود.
اما مشتریان ناراضی از این فروشگاه با رعایت موارد بالا حتی بعد از گذشت یک سال به جایی نرسیده اند.
در پایان گفتنی است؛ تبلیغات یکی از وظایف رسانه های جمعی است اما تحقیق و تفحص برای مورد تایید بودن کالا و محصول در هر زمینه ای به عهده خریدار است و کوتاهی در این زمینه گاهی اوقات ضرر های مالی، جسمی و یا حتی روحی و اتلاف وقت را در بردارد.
پیرو این خبر شرکت 5040 جوابیه ای را بدین شرح منتشر کرده است:

در گزارش مذکور به صورت کلی محصولات و کیفیت کالاها در سایت های خرید آنلاین زیر سوال رفته است. این در حالی است که شرکت 5040 در18 اسفند 92 به عنوان کار آفرین برتر، در 27 شهریور 1393 به عنوان یکصد برند برتر ایران، 17 خرداد 1393 به عنوان حماسه ساز اقتصادی و در 15 مهر 1393به عنوان جشنواره صلح حائز رتبه برتر شده است.

در گزارش مذکور بدون ذکر نام و نشان از مشتری به “قول بعضی از مشتریان” نوشته شده که سایت 5040 به تعهدات خود در محصولات مرجوعی عمل نمی کند. ضمن رد این موضوع به آگهی می رساند بعد از ارسال عدد 503 به شماره 10005040، کارشناسان شرکت 5040 با مشتریان تماس می گیرند تا مشکل وی را حل کنند چرا که ممکن است مشتری به شیوه صحیح از محصول استفاده نکرده باشد. کارشناسان شرکت 5040 بعد از توضیحات لازم یا مشکل وی را حل می کنند که مشتری قانع می شود و یا اینکه نس مرجوع می شود، در این مورد ضمن این که شماره مشتری ثبت مرجوعی می شود، شرکت 5040 به دو شیوه حضوری یا پستی جنس را تحویل می گیرد.

اگر مشتری حضوری مراجعه کند، در همان لحظه کل مبلغ پرداختی را تحویل می گیرد و اگر از طریق پست اقدام کند، بعد از تحویل ظرف مدت 24 ساعت پول به حساب مشتری واریز می شود.

در حال حاضر شرکت 5040 با هیچگونه مشکلی در خصوص کیفیت محصولات و مرغوبیت از سوی سازمان های مربوطه و مشتریان مواجه نیست. ارائه محصولات و فروش و خدمات به مشتریان در شرکت 5040 نیز روند کاملا عادی دارد و با هیچگونه گلایه و شکلایتی از سوی مشتریان که در گزارش مذکور ارائه شده مواجه نیست.

کلمات کلیدی : خرید اینترنتی  ، سایت 5040  ، خرید از اینترنت  ، خرید از سایت 5040

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک |