صفحه اصلی / مجله فرهنگی و هنری / سند توسعه آموزشی سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت در “بم پشت” اجرا می‌شود

سند توسعه آموزشی سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت در “بم پشت” اجرا می‌شود

فرماندار سراوان گفت: سند توسعه آموزشی استان سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت در بخش “بم پشت” از توابع شهرستان سراوان اجرا می‌شود.

به گزارش مجله فرهنگی،اجتماعی و خبری بیرک بنقل از خبرگزاری تسنیم ،جلسه شورای آموزش و پرورش بخش “بم پشت” از توابع شهرستان سراوان عصر امروز با حضور محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان، فرماندار و جمعی از مسئولان سراوان با هدف تدوین سند توسعه آموزشی بم پشت برگزار شد.

درویش نارویی فرماندار سراوان در این جلسه اظهار داشت: واضح است که دستیابی به قله‌های دانش و فرهنگ و درخشش هر چه بیشتر کشور در زمینه علمی ریشه در آموزش و پرورش دارد و تامین فضاهای آموزشی مناسب و کارا و هماهنگ با نظام آموزشی از مهمترین لوازم دستیابی به این امر مهم است.

وی افزود: یادگیری و آموزش همواره در کلاس و مدرسه مناسب و با حضور معلم و دانش‌آموز جریان‌ساز می‌شود و آموزش و پرورش سازنده و شکل دهنده افکار و توان جامعه است و می‌تواند با رعایت کردن قواعد، استانداردهای لازم در زمینه فضا و تجهیرات در مقاطع مختلف تحصیلی با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه چون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در بالا بردن سطح علمی و آگاهی دانش‌آموزان، پرورش روحیه آنان و دست یافتن به آموزش و پرورش کاراتر به عمل آید.

نارویی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش بم پشت به عنوان پایلوت ارتقای شاخص‌های توسعه آموزشی و پرورشی در جنوب استان انتخاب شده است که با اجرای این برنامه توسعه آموزشی با افق ۵ ساله منطقه بم پشت می‌تواند در خیلی از شاخص‌های آموزشی ارتقاء یابد.

فرماندار سراوان ضمن تشکر از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان و محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور از آموزش و پرورش خواست نسبت به تهیه گزارش آماری کمبودها و نیازها و راستی آزمایی آمار جمعیتی دانش‌آموزان هدف اقدام کند.

وی افزود: مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان با توجه به پراکندگی جمعیت و گستردگی منطقه به منظور جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل فقدان امکانات رفاهی و آموزشی، ساخت مجتمع‌های آموزشی شبانه‌روزی در مراکز دهستان‌ها و نقاط پرجمعیت روستایی را در دستور کار قرار دهند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.